top of page

DCGM e. V. Gruppe

Öffentlich·52 Mitglieder

Behöver råd om familjerättslig situation

Hej alla! Jag har hamnat i en ganska knepig situation när det gäller familjerätt och undrar om någon här har gått igenom något liknande. Det handlar om en separation där vi försöker komma överens om både barnen och ekonomiska frågor, men allt känns väldigt rörigt. Jag försöker förstå vad som faktiskt gäller enligt lagen och vad som är mer "sedvanlig praxis". Har någon av er anlitat en advokat i ett tidigt skede? Hjälpte det att få en tydlig bild av vad man kan förvänta sig? Jag är lite orolig för att göra något fel som kan påverka barnens vardag. Alla tankar och erfarenheter uppskattas verkligen

5 Ansichten
Unknown member
Dec 11, 2025

Hej! Jag har varit i nästan exakt samma situation som du beskriver, och jag kände mig också helt överväldigad i början. Det som verkligen hjälpte mig var att tidigt prata med en advokat som kunde förklara vad som faktiskt gällde i praktiken – inte bara vad man läser på nätet. Jag fick jättemycket klarhet i vilka rättigheter och skyldigheter jag hade, och vad som var rimligt att förvänta sig av den andra parten. Jag vände mig till den här sidan https://advokat-se.com och fick professionell rådgivning ganska snabbt. De hjälpte mig strukturera allt och undvika onödiga konflikter. Rekommenderar verkligen att ta kontakt om du känner dig osäker.

Mitglieder

• Alejandra Morales
    Alejandra Morales
  • Lisa John
    Lisa John
  • Bradley Sheppard
    Bradley Sheppard
  • Jonathan. Hall.
    Jonathan. Hall.
  • Sonu Pawar
    Sonu Pawar
bottom of page